Simulacija uticaja broja putnika na termičku ugodnost u klimatizovanim vozilima
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Apstrakt
Česta promjena broja putnika u putničkom prostoru predstavlja jednu od smetnji stacionarnom režimu rada uređaja za hlađenje unutrašnjosti vozila za transport putnika. Promjena toplotnog opterećenja od putnika mijenja temperaturu i vlažnosti vazduha termičke sredine. Promjenom temperature termičke sredine se preko sistema automatske regulacije mijenjaju brzine kretanja vazduha u putničkom prostoru. Uticaj toplotnog opterećenja putnika na termičku ugodnost u putničkom prostoru u ovome radu se simulira isključivanjem i uključivanjem grijaćih tijela i isparivača. Njihova snaga je ekvivalentna toplotnom opterećenju određenog broja putnika. Za računarsku obradu termičke ugodnosti na izabranom mjestu za sjedenje koriste se 4 mjerena parametra: brzina kretanja vazduha, vlažnost vazduha, temperatura vazduha i temperatura crne kugle. Uslovi vanjske okoline: brzina nastrujavanja vozila, temperatura vazduha i vlažnost vazduha su konstantni. Cilj rada je ukazati i na složenost ispitivanja termičke ugodnosti u putničkim vozilima.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Reference
[2] Interpretation der thermischen Behaglichkeit durch Berechnung des PMV- und des PPD- Indexes und Kriterien der lokalen thermischen Behaglichkeit, Njemačka, 2006
[3] *** DIN EN ISO 9920, Ergonomie der thermischen Umgebung – Abschätzung der Wärme-Isolation und des Verdunstungswiderstandes einer Bekleidungskombination , Njemačka, 2009
[4] *** DIN EN ISO 8996, Ergonomie der thermischen Umgebung – Bestimmung des körpereigenen Energieumsatzes, Njemačka, 2022
[5] Grahovac, S., Promjena termičke ugodnosti u fazi pothlađivanja putničkog prostora, 47. Kongres o KGH, SMEITS, Beograd, 2016
[6] Grahovac, S., Promjena termičke ugodnosti u fazi zagrijavanja unutrašnjosti putničkog vozila, 50. Kongres o KGH, SMEITS, Beograd, 2019