CFD analiza prostora za parkiranje automobila sa mlaznim ventilatorima
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Apstrakt
Parkingi se grade tako da obezbede određeni broj auto-mesta za posetioce, kupce i/ili klijente komercijalnog objekta. Podrumi se uglavnom koriste kao zatvoreni parking prostori i nije ih moguće provetravati prirodnim putem. Projekat ventilacionog sistema je generalno zasnovan na lokalnim standardima koje obezbeđuju lokalne vlasti. Stoga, da bi se gustina štetnih gasova zadržala ispod određenih granica, moraju se koristiti ventilacioni sistemi. U ovoj studiji, za parking zatvorene površine 2000 m², projektovan je mlazni ventilatorski sistem i performanse sistema su simulirane pomoću Computational Fluid Dinamics (CFD). Računarska mreža je poliedarska, lokalno rafinirana blizu zidova, poda, stubova i takođe diskretizovanog prostora u 1,4 miliona ćelija. Korišćen je standardni k-ε model turbulencije sa funkcijom zida, između zida i turbulentnog potpuno razvijenog regiona. Ispitani natkriveni parking se nalazi u Tuzli, u 1. suterenu Citi Mall-a. Osnovni cilj ovog projekta je istraživanje protoka vazduha i profila brzine mlaznog ventilatorskog sistema u podzemnom parkingu korišćenjem računarske analize i ispitivanje ventilacionog sistema projektovanog za parking prostore. CFD analiza nam je omogućila da vidimo ispravan položaj mlaznih ventilatora i da odlučimo za najbolji plasman. Rezultati su pokazali da se predloženi izduvni sistem za parkiranje smatra prihvatljivim i nisu potrebne nikakve modifikacije. Dobijeni rezultati su grafički prikazani prikazom profila konture brzine iz pogleda odozgo na četiri različite visine presečene ravni podzemnog parkinga.