CE znak: preduslov za ulazak na tržište EU
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Apstrakt
Pretpostavimo da proizvodimo proizvod izuzetno dobrog kvaliteta, da raspolažemo sa odgovarajućim proizvodnim kapacitetom, da smo napravili istraživanja tržišta, da smo izradili poslovni plan, da smo pronašli partnera u zemlji članici EU, čime smo stekli sve uslove za izvoz našeg proizvoda. Umesto očekivanog uspeha, problemi! Na granici nas, između ostalog, čekaju tehničke prepreke trgovini, tj. neusklađeni tehnički zahtevi za proizvod, odnosno zahtev za znak CE i prateću dokumentaciju. Znak CE omogućava slobodan protok robe i predstavlja dokaz sigurnosti i bezbodnosti proizvoda koji se plasira na tržište EU. Preduslov za njegovo nanošenje je poštovanje pripadajućih direktiva EU i odgovarajućeg vida ocenjivanja usaglašenosti (ispitivanja, kontrolisanja, certifikacije proizvoda) koji se u njima zahteva. U ovom radu biće prikazani opšti principi i praktične preporuke dolaska do znaka CE, kao i opšti principi plasmana proizvoda na tržište EU, za one proizvode koji ne podležu CE označavanju.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Reference
Approach and the Global Approach, ISBN 92-828-7500-8, Office for Official
Publications of the European Communities, Luxembourg, 2000
[2] Vojislav Božanić, Dušan Stokić, Normativno regulisanje kvaliteta (Evropske norme za proizvode), Fakultet organizacionih nauka, ISBN 86-7680-127-5, Beograd, 2007 [3] Saša Prešern, Unutrašnje tržište Evropske unije i CE oznaka, Agencija za razvoj malih i srednjih preduzeća – Euro info korespondentni centar EICC, Podgorica, 2004