Tehnologija navarivanja kanala na tramvajskim srcima
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Apstrakt
Reparatura oštećenih delova šina i skretničkih srca postupkom navarivanja je standardna metoda održavanja šina u svetu. Beograd je jedini grad u Srbiji u kome postoji tramvajski saobraćaj. Zbog konfiguracije terena po kome su postavljene tramvajske šine i zbog točkova tramvaja nove generacije od austenitnog materijala, sa povišenom tvrdoćom, pojavio se problem habanja skretničkih srca. Na zahtev Vossloh-a iz Niša urađena je tehnologiju navarivanja kanala šina na tramvajskim srcima u Nemanjinoj ulici u Beogradu, a firma Vossloh izvršila navarivanje. U radu je dat pregled tehnologije navarivanja, kao i rezultati ispitivanja tvrdoće, makro i mikro ispitivanja na probnom uzorku, na osnovu koga bi bilo moguće praćenje eksplotacionog veka ovako navarenih kanala skretničkih srca.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Reference
Knjiga
[2] Juraga, I., Živčić, M., Gracin, M., Reparaturno zavarivanje, Zagreb, 1994..
Konferencije
[3] Rausch, W., Koch, M., Resurfacing tramvay rails, Rheinische Bahngesell schaft AG.
[4] Šanko, Z., Zavarivanje tračnica samozaštićujućim praškom punjenim žicama (SS FCAW).